vrijdag 23 september 2016

De ietwat retro Pam top.




Aangezien ik nogal een kou-kleum ben, draag ik graag vestjes en jasjes. Maar af en toe een vlotte blouse is natuurlijk wel fijn voor de afwisseling. De Pam top van LMV was dan ook zeker een model wat me aansprak, dus kon ik op zoek naar het juiste stofje.



Uiteindelijk stuitte ik op dit soepelvallende, ietwat retro, stofje bij Textielstad, Tilburg. De Pam top zit redelijk vlot in elkaar en dus kon hij al snel worden gedragen!






Ik merk dat ik hem qua lengte wat aan de korte kant vind en dat ik hem een beetje zakkerig vind vallen, daardoor draag ik hem voornamelijk op een hoog sluitende broek of rok draag, zodat ik hem wat kan blouzen. De volgende wil ik dus wat verlengen aan de onderzijde en wat tailleren







De mouwen draag ik meestal opgerold voor een wat speelsere look. Maar met zo'n glad stofje glijdt dat nogal eens weg, dus voor een volgende zou ik zo'n band met knoopje willen maken om hem omhoog te houden. Moet te doen zijn, denk ik zo?






Het volgende stofje ligt al klaar, hopelijk heb ik er nog genoeg van aangezien ik al een deel heb gebruikt voor een ander projectje.. We zullen zien en anders moeten we maar een creatieve oplossing zoeken ;)



Liefs,
Milou





Stof: Textielstad, Tilburg
Patroon: Pam top (La Maison Victor)



Geen opmerkingen:

Een reactie posten