dinsdag 20 september 2016

Pink Pearl

Na mijn eerste poging van een Swoon patroon (zie hier), was het tijd voor wat nieuws. Ik had al vele mooie Pearls voorbij zien komen en aangezien ik een kleine clutch toch wel erg handig vind, moest ik deze natuurlijk ook maken!

Aangezien het de eerste keer was, even in mn restjes voorraad gedoken en hier vond ik nog enkele roze stofjes die mooi bij elkaar stonden. (Lang leve de restjes bak ;) ) En zo kwam er de Pink Pearl!

Ik vond hem leuk om te maken en met de hulp van dit filmpje en de duidelijke beschrijving zat hij dan ook redelijk snel in elkaar... Het knippen en strijken van alle versteviging was denk ik nog het meeste werk!

Ondanks dat ik hem voor mij echt véél te roze vind, heb ik er wel veel van geleerd en zal ik hem voor een volgende keer dan ook iets willen aanpassen.

De Pearl bestaat uit twee delen welke met een magnetische snap zijn bevestigd aan elkaar. Aan de binnenkant ontstaat dan een vakje welke je goed kan gebruiken voor je bijvoorbeeld spaarkaarten, maar aan de buitenkant zijn er dan twee vakjes waar je eigenlijk niets mee kan. Voor een volgende Pearl wil ik de twee delen aan elkaar te zetten, zodat het één geheel wordt. Ik denk dat ik dan de beschrijving van de 'Zip Around Pearl' gebruik, aangezien het dan allemaal aan elkaar zit.


Het inlegdeel komt bij mij ook iets lager uit dan het ritszakje waardoor ik hem niet mooi vind zitten, dus volgende keer óf het ritszakje kleiner óf het inlegdeel hoger. De hoeken van het ritsvakje vind ik ook niet zo mooi gelukt, het is niet rond, maar ook niet recht; een beetje besluiteloze hoekjes dus!

Maar buiten deze kleine dingen biedt de Pearl wel genoeg ruimte voor alle pasjes (dat zijn er veel!) en alle spaarkaarten (en dat zijn er nog meer!). Door het ritsvakje passen er ook twee telefoons of één telefoon en een kleine sleutelbos in. Met de Pearl kun je dus prima op stap en weet je zeker dat je alles bij je hebt.

Wat zijn jullie ervaringen met de Pearl? En gebruiken jullie hem dagelijks of juist voor speciale gelegenheden? Vraagt zich af waar ze deze roze versie voor gaat gebruiken??

Nu eens broeden op de volgende stoffen combi voor de Pearl, want het kriebelt wel om er nog één (of twee of drie...) te maken.



Liefs,
Milou









Geen opmerkingen:

Een reactie posten