dinsdag 25 oktober 2016

Heidi gaat op reis


Onlangs kwam Alicia van Swoon Patterns met een nieuw (gratis!) patroon op de markt. Er kwamen al snel heel veel mooie versies voorbij, dus ik wilde me er ook aan wagen. Maar aangezien de stapel tassen gestaag groeit, wilde ik hem wel vóór iemand maken...


En toen hoorde mijn kleine zusje dat ze binnenkort op reis mag naar Australië! Ze gaat daar een tijd reizen en dit vond ik een mooie reden om haar iets mee te geven. Het mocht niet te groot en moest ook bruikbaar zijn, dus de Heidi was een goede optie!



Ik heb de kleine versie gemaakt, omdat ik hiervoor ritsen op voorraad had en het niet te groot mocht worden natuurlijk. De stof is een beetje een indonesisch geïnspireerd, welke ik heb gecombineerd met een stoere spijkerstof. De binnenkant werd voorzien van een fris mintgroen geruit stofje.



De werkbeschrijving is goed te volgen en hij zat dan ook redelijk rap in elkaar. Niet meegerekend dat ik niet alle materialen had en ik die dus nog even moest halen ;)

Bij het inzetten van de rits aan het achterpand was het even puzzelen, omdat je ervoor moet zorgen dat de rits mooi op de naad blijft liggen. Dit heb ik opgelost door de rits met plakband tijdelijk vast te zetten en daarna de twee panelen van het zakje erop te stikken. Daarna de plakband wegscheuren en de rits zit mooi in het midden (let op: niet strijken voordat je het plakband hebt verwijderd!).




In het patroon wordt er gebruik gemaakt van fleece interfacing, echter had ik die niet voorradig in tegenstelling tot H640 volumevlies en dus gebruikte ik deze. Dit zorgde er wel voor dat hij wat dikker is dan het origineel, maar ik vind het niet storend. 



Ik zal er nog een persoonlijk kaartje insteken en dan kan mijn zusje hem inpakken en haar grote droomreis gaan maken. Ik hoop dat ze een fantastische tijd gaat meemaken! 



Liefs,
Milou 

P.s. De katten vinden het heel interessant als je foto's maakt.. en dan krijg je zulke foto's ;) 

Gijsje wil ook gewoon op de foto!


Patroon: Heidi Foldover clutch & wristlet (Swoon patterns)
Stof: Indonesisch geïnspireerde katoen en spijkerstof (Textielstad Tilburg), mintgroen katoen (Hoofs Den Bosch)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten