dinsdag 11 oktober 2016

Vestjes tegen de kou en rafelende randjes..


Ik ben nogal een koukleum, ja zelfs in de zomer, dus ik heb bijna altijd wel een jasje of vestje aan. Dus toen La Maison Victor met het Mona vest kwam was ik snel verkocht!


Een heerlijk model en makkelijk aan te passen naar een kortere versie. De kortere versie heb je misschien al eerder gezien in deze jurkjes post, waar ik hem droeg op een Hanna jurk voor een bruiloft. De mouwen sloeg ik om en zette ik vast, zodat hij met het zomerse weer gedragen kon worden.



Maar voordat ik me waagde aan deze korte versie had ik ook al een originele versie gemaakt. Ik vond dit gebreide wollen stofje bij mijn favoriete stoffenkraam in Nottingham, Engeland, toen ik daar voor mijn werk heen moest vorig jaar december. Het was toen al echt kerst in Engeland, dus hebben we ook heerlijk kunnen genieten van de kerstsfeer daar!

Het stofje werd gecombineerd met zwart nep-leren paspel om hem wat extra's te geven. Dat paspel was niet echt het probleem, de stof helaas wel.. Wat rafelde deze zeg! Zelfs na het overlocken van alle randen en met een vrij kleine steek de naden gestikt te hebben, kwamen de naden bij de mouwen al snel los. Gelukkig heb ik dit wel weer kunnen oplossen en is het nu één van de favoriete jasjes, al het kostte wel wat hoofdbrekens!



Na deze versie wilde ik hem graag nog een keer maken, maar dan in een stofje welke minder rafelde. Bij Hoofs in Den Bosch kwam ik deze mooie stof tegen en daar zag ik direct een Mona in! Dus werd er een metertje gekocht en niet veel later zat deze ook in elkaar. Deze keer zonder paspel, want het printje vond ik al druk genoeg.

Er is ook nog een keer een zwarte versie gemaakt uit relief tricot, maar deze valt helaas niet zo mooi, dus die hangt heel zielig in de kast. Toch maar op zoek naar een ander stofje voor een volgende versie! Nog tips en ervaringen over welke andere stoffen wel mooi vallen voor een Mona??

Liefs,
Milou

Patroon: Mona vest (LMV)
Stofjes: Roze (Stofjes markt Utrecht), Zwart/grijs/witte (Sharma's of Nottingham) en etnische stof (P.W. Hoofs Den Bosch). 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten