woensdag 28 december 2016

De laatste (tas) van 2016!

Enige tijd geleden kwam er een nieuw patroon uit bij Swoon Patterns; de Annette handtas (in twee maten).

Al snel heel kwamen er mooie versies voorbij in de Facebook community en kriebelde het toch wel erg om er ook één te maken. En dus werd de stoffenvoorraad gadegeslagen en alle toebehoren verzameld.








Voor de accent zakken aan de zijkant koos ik voor een faux-lederen stof (van deze tas had ik nog wat liggen) en voor het grote paneel maakte ik gebruik van een digitale rozen print welke ik vorige maand in Engeland had gescoord.


De binnenkant van de tas is effen groen, met als uitzondering het ritsvakje waar ik een rood met witte stippen stofje voor gebruikte.

Deze digitale print komt ook terug aan de binnenkant van de handvaten en in de zakjes aan de zijkant van de tas. De handvaten zijn gemaakt van twee stoffen (faux-leder en katoen) en ik volgde hiervoor de tutorial van Sincerely Jen.




Het patroon heeft twee zakken aan de zijkant van de tas. Deze heb ik extra geaccentueerd door gebruik te maken van paspel.

Alle hardware is zilverkleurig. Ik wilde graag ook een rits met zilverkleurige tandjes, maar kocht per ongeluk een deelbare rits, en dus werd het toch een zwarte rits.

Het patroon geeft aan de rits op een bepaald punt pas te starten, hierdoor sluit de rits niet volledig op het einde van de tas. Op zich niet erg, maar een volgende versie zou ik hem toch iets dichter maken. Het andere uiteinde van de rits heeft een 'zipper tab' en deze kan je in de tas stoppen om hem weg te werken. Je hebt dit uiteinde wel nodig om de tas voldoende ver te openen.







Voor de handvatten, als mede het lange hengsel, wordt gebruik gemaakt van tabs, waar de D- of rechthoekige ringen aanzitten. Voor extra stevigheid heb ik de tabs zowel gestikt als vastgezet met één of twee chicago screws.

De korte handvatten zitten ook vast met chicago screws. Het was even stoeien met 6 lagen leer en stof, maar met het is gelukt. Aangezien ik de 4mm chicago screws had gebruikt voor de tabs wilde ik deze ook gebruiken voor de handvatten, maar die 4 mm was echt te krap voor zoveel lagen stof. Dus met de voorkant van de 4 mm en de achterkant (met het schroefdraad) van de 6 mm is het gelukt! En met een drupje secondenlijm zitten ze muurvast!

Op het bodempaneel heb ik ervoor gekozen om gebruik te maken van voetjes. Ik plaatste 5 voetjes verdeeld op het paneel. Voor het behoud van je tas toch wel handig!





Het patroon geeft ook de mogelijk tot een schouderhengsel. Deze maakte ik met dezelfde tutorial als de korte handvatten. Mijn hengsel was alleen erg lang geworden (ik had meerdere stukken aan elkaar gemaakt om de lengte te krijgen), dus ik heb er een verstelbare band van gemaakt. Wel zo handig eigenlijk!


Ik heb de tas nu al een klein weekje in gebruik en het is echt een ideaal formaat! Portemonnee, sleutels en telefoons van twee personen gaan er met gemak in en dan is er ook nog zat ruimte over! Aangezien we heerlijk wat daagjes naar Londen gaan, wordt dit de tas to-go!

Voor iedereen een fijne jaarwisseling en tot in het nieuwe jaar!

Liefs,
Milou

p.s. Er is nu ook een informatie en contact pagina beschikbaar bovenaan op deze website, én een directe link naar mijn Etsy-shop! En op Facebook ben ik nu te vinden onder: AemiliaMadebyMilou  Dan kunnen we 2017 straks goed beginnen ;) 


Model: Annette handbag (Swoon Patterns)
Stof: faux leder (Albert Cuijp, ik dacht N&N stoffen), digitale print (Sharma's of Nottingham)






Geen opmerkingen:

Een reactie posten