woensdag 7 december 2016

Een feestjurk met glitter hertjes

Mijn kleine nichtje werd 1 jaar! En dat is natuurlijk één groot feest! En bij feest hoort een feestjurk.


Alleen bedacht ik dit natuurlijk weer op het laatste moment, wat resulteerde in bijna nachtwerk de avond voor het verjaardagsfeestje...


Ik had bedacht om de Candy-jurk (LMV) te maken, echter had ik die versie van het blad uitgeleend en dus moest er een andere optie komen. Op facebook had ik al diverse leuke sweaterjurkjes voorbij zien komen, dus er was inspiratie genoeg.






Het werd de bovenkant van de A-lijn jurk van Dromenfabriek, met het Liv rokje van Sofilantjes. Samen met de tailleband vormde dit een stoer jurkje. De kleine dame zit bijna aan maat 80, dus ik gokte op deze maat.


De hertjes en glitters werden goed ontvangen door de jarige job en moeders, maar ook grote zus vond het leuk. Het jurkje werd natuurlijk even gepast en gelukkig paste hij precies. Helaas geen aan-foto's van de kleine dame, dus jullie moeten het even met deze paspop-foto's moeten doen ;)

Het jurkje heeft ondiepe zakken aan de voorkant welke met een boordstof zijn afgewerkt. Aan de achterzijde sluit het jurkje met twee drukknopen. Echter het plaatsen van het beleg vond ik maar wat lastig, aangezien de beschrijving nogal summier was. Hij zit niet helemaal zoals ik zou willen, maar voor een eerste keer kan het er mee door. Ook zou ik voor een volgende keer het beleg wat dieper maken zodat het hoofdje van de kleine meid er makkelijker doorheen kan.






En bij een verjaardag hoort natuurlijk ook een kaartje! Nu heb ik het geluk dat vorige week mijn vervroegde verjaardagscadeau al binnenkwam!

Na lang sparen en een verjaardags-bijdrage van mijn lieve ouders kon ik de Scan 'n Cut van Brother bestellen! Jeej! En dus werd er ook een kaartje geknutseld voor de jarige job. Wat is zo'n machine leuk! En zo gemakkelijk in gebruik! Fantastisch!!

Komende tijd maar een kijken wat deze mooie machine nog meer kan!






Liefs,
Milou



Patroon: Patroon hack: combinatie van A-lijn jurkje (Dromenfabriek) en Liv rokje (Sofilantjes)
Stof: Hertjes sweater stof (Hoofs Den Bosch), roze boordstof (Stoffenspektakel)


Geen opmerkingen:

Een reactie posten