zaterdag 24 december 2016

Merry Christmas everyone!


Allereerst..

Ik wens iedereen hele fijne kerstdagen! Geniet ervan met allen die je lief zijn en maak mooie herinneringen!

Het is de tijd van gezellig samen zijn, kaarsjes aan en een mooi versierde kerstboom in huis. En in deze tijd van het jaar worden er natuurlijk kerstkaarten naar familie en vrienden gestuurd, mogelijk zo'n 20 miljoen dit jaar in Nederland! En ook wij doen hier elk jaar aan mee.



Toen ik aan vriendlief vroeg  of ik kaarten moest kopen of zelf maken, was het antwoord al snel; "Maak maar zelf want je hebt nu toch zo'n mooi apparaat!" En dus werd Pinterest afgespeurd naar ideetjes en ook de FB-groep van SnC werd bekeken.




Aangezien ik een beetje in tijdnood kwam ben ik aan de slag gegaan met de figuren die de SnC al heeft. Door af te wisselen met maten, kleuren en type papier heb ik allerlei verschillende kaarten gemaakt.




Ik maakte gebruik van de kerstkrans, de kerstboom, maar ook verschillende sneeuwvlokken en kerstballen sneed ik uit. Ik lijmde deze op een licht parelmoer-kleurige kaart. Voor sommige, zoals de sneeuwvlokken en de kerstballen, maakte ik gebruik van foam-tape om wat diepte te creëren. Op alle kaarten zette ik de tekst Merry Christmas.




De verschillende figuren werden uit linnen-metallic of embossed cardstock gesneden. Ik maakte ook gebruik van washi-tape om de kaarten af te maken. De achterkant van de kaarten kregen een persoonlijk berichtje en toen konden de kaarten op de post!




Bij de majorette wilde ik mijn kerstkaartje combineren met een kleine verjaardagstraktatie en dus kocht ik zuurstokjes (candy canes) en maakte ik kleine kaartjes met een sneeuwvlokje, gingerbread-man of kerstkrans om eraan te hangen.










Volgend jaar iets eerder beginnen en me verder uitleven op wat er allemaal kan met de SnC!
Wie maakte er nog meer zijn eigen kerstkaarten dit jaar?

Liefs,
Milou










Geen opmerkingen:

Een reactie posten