woensdag 28 juni 2017

Een halve meter en 7 kledingstukken? Het kan! -Guest-blog-

Vandaag eens iemand anders op de blog! Mijn partner-in-crime is namelijk net zo fanatiek achter de naaimachine en tovert ook veel mooie projectjes tevoorschijn! 

Ze gaf mij een challenge om met zo min mogelijk stof zoveel mogelijk projectjes te maken, maar die bal kaatste ik terug. Ik nodigde haar uit om zelf deze challenge aan te gaan en dit op de blog te delen! En dat wilde ze, dus bij deze! Veel leesplezier :) 

- Milou

Deze challenge ging ik natuurlijk met liefde aan! Sinds anderhalf jaar volg ik Milou’s creatieve uitspattingen op de voet en mag ik mij regelmatig partner in crime noemen tijdens de jacht op leuke stofjes.

Als tiener kroop ik al graag achter de naaimachine van mijn moeder en eenmaal op mezelf werd ook snel een eerste machine aangeschaft. Toch was ik nooit zo tevreden over mijn zelfgemaakte projectjes, maar Milou wakkerde het naaivirus weer aan. Met haar hulp altijd standby op de app en een nieuwe naaimachine ben ik inmiddels volledig in de ban van deze hobby. Als trotse mama van twee dochters van 4 jaar en 5,5 maand hoef ik nooit te zoeken naar nieuwe projectjes. Jurkjes, rokjes, shirtjes, leggings, je kunt er als (mini)dame nooit genoeg van hebben.

Tijdens een van onze uitstapjes naar Textielstad Tilburg scoorde ik een half metertje grijze tricot, vol met getekende bloemetjes, boompjes en beestjes, perfect voor babyjumpsuits! Ik had er echter geen rekening mee gehouden dat maat 68 van mijn favoriete patroon (de Kiind jumpsuit) niet meer uit een halve meter kan worden gehaald. Dus er werden gratis patroontjes van internet gehaald en het werd een sport om zoveel mogelijk items uit deze lap te halen. Het resultaat: een legging, een shirt en maar liefst 5 rokjes!


Voor de rokjes maakte ik gebruik van een patroon van Sofilantjes (Livrokje). Een perfect patroon om kleine restjes stof te verwerken tot leuke details en beschikbaar van maat 56-134, dus zeer geschikt voor “twinning” als je dochters vier jaar in leeftijd schelen. Het patroon van de Kiindjumpsuit werd ingekort tot shirt en een bijpassende legging werd gemaakt volgens het patroon van Emma & Mona.


Tijdens een warme zomeravond vorige week maakte ik nog even een bijpassende Gloria haltertop (Emma & Mona) die met behulp van de Scan ’n Cut en wat zwarte flexfolie werd voorzien van dezelfde beestjes als de grijze tricot. Natuurlijk mocht een klein vlindertje op de rug niet ontbreken. Met de vakantie in het vooruitzicht gaat dit patroon voorlopig het archief nog niet in.


Wat mij betreft een geslaagde challenge, een halve meter stof werd omgetoverd tot maar liefs 7 items en ik maakte daarbij niet alleen mijn meiden, maar ook ons jongste nichtje blij. Ik ben benieuwd hoeveel inspiratie jij kunt halen uit zo’n klein lapje stof Milou!!


Liefs, Marlon







Geen opmerkingen:

Een reactie posten