woensdag 12 juli 2017

Fingerprint shirt

Lang leve de restjes! Van deze fingerprint-dress had ik nog een stukje stof over. Aangezien ik bij deze post aangaf dat ik eens een ander shirt wilde maken was dit het ideale moment! Ik koos voor de Odette van La Maison Victor. Een simpel t-shirt model met een aangesneden mouw en mouwboordjes.


Er werd gepassen en gemeten, maar helaas kreeg ik niet het hele shirt uit de stof en dus ging ik weer eens color-blocken (dat deed ik al eens eerder, dat kon je hier lezen). 

Het achterpand van dit shirt is wat langer en daarom koos ik ervoor om deze doormidden te knippen en de onderste strook in effen zwart te maken.  Ik had dit eens gezien in een winkel en vond het wel een grappig effect geven. Helaas geen goede foto van, maar als je bij mijn elleboog kijkt, zie je dat daar de scheiding zit.


Het shirt zit supersnel in elkaar, zelfs als je extra moet knippen door te weinig stof. En door het korte mouwtje is het heerlijk dragen met dit warme weer! Het volgende stofje voor dit model ligt al klaar!


Liefs, 
Milou

Stof: Textielstad (Tilburg)
Patroon: Odette (La Maison Victor)





Geen opmerkingen:

Een reactie posten