woensdag 23 augustus 2017

Clutch

Ja, die bruiloft he! Daar hebben jullie al heel wat over meegekregen! Hopelijk zijn jullie me nog niet beu, maar dit is de laatste!

De andere posts kon je hier (over het vrijgezellen t-shirt), hier (over de corsages) en hier (over de tassen) lezen.

Maar nu de laatste! Ondanks vele twijfels maakte ik mijn jurk voor de bruiloft deze keer niet zelf. Ik wilde wat specialers en vriendlief vond dat ik mezelf ook wel eens mocht trakteren. En dus werd er een jurk gekocht!

De meeste accessoires waren snel geregeld, echter een tasje/clutch vond ik niet zo gauw. Nu had ik nog een klein restje over van de ivoor-kleurige stof (waar ik ook de bruidstassen en roosjes van maakte) en die matchte precies goed met mijn jurk. Het restje wilde m'n vriendin niet retour, dus kon de schaar erin! Merci, M!

Ik vond via Craftsy het (gratis) patroon van de Cachôtin Clutch. Het bleek dat ik die al een hele tijd geleden had "aangeschaft", dus ik kon hem direct downloaden.


Enkel ivoor vond ik ook maar saai, dus ik wilde iets met een kleurtje doen. Gelukkig kwam daar Marlon om de hoek kijken (Haar kennen jullie van deze post). Ik mocht van haar een stukje paars leer gebruiken, wat een schat!

Ik koos ervoor om het merendeel van de tas in ivoor te maken, dus enkel op de flap werden de zijkanten en handvat in het paars gemaakt.

De binnenkant voerde ik met een retro bloemenstofje die ik een tijd geleden online kocht.


Ik voorzag de clutch ook van een D-ring zodat ik er een wristlet van kon maken en hem (oa. tijdens het helpen met het maken van foto's) even gauw aan mn pols kon hangen.


Dankzij die lieve vriendinnen kon ik met een bijpassend clutch naar de bruiloft!


Liefs,
Milou

Stof: ivoor (Lapjesmarkt Utrecht - vriendinnetje 1), paars leer (Textielstad Tilburg - vriendinnetje 2)
Patroon: Cachotin Clutch (Sacotin)








Geen opmerkingen:

Een reactie posten