woensdag 30 augustus 2017

Guirlande

Het lijkt al zo lang geleden, maar vorig jaar herfst vertrok ik met een collega naar Los Angeles voor een congres. Aangezien ze in LA een groot fabric district hebben (het hele verhaal lees je hier), haalde ik mijn collega over om daar naar toe te gaan. Als compensatie zou ik een jurkje voor haar dochtertje maken.

Ze had een vrolijk rood uilen stofje gevonden en aangezien de zomervakantie nu in aantocht was ging ik aan de slag. Ik dacht zelf aan het Guirlande jurkje voor de kleine meid, en gelukkig dat mijn collega daar hetzelfde over. De keuze was dus snel gemaakt!

Ik had het jurkje al eens eerder gemaakt voor mijn nichtje en toevallig ook in de juiste maat, dus ik kon direct aan de slag. Ik verlengde het jurkje wel enigszins zodat het net zo lang was als het jurkje dat mijn collega had meegegeven. Ik verlengde het zo'n 4 cm incl naadwaarde.



Voor de knopen gebruikt ik kamsnaps en voor de afwisseling zette ik er één andere kleur knoop bij.



Helaas had ik geen juist lintje in huis, dus heb ik hem even vastgeknoopt met een touwtje van een ander projectje, zo zie je in ieder geval hoe het jurkje valt.


Het jurkje zat helemaal goed en de kleine meid vond hem heel mooi; 'Wauw' had ze geroepen! Daar doe je het toch voor!



Liefs,
Milou


Patroon: Guirlande jurk (La Maison Victor)
Stof: Fabric District Los Angeles


Geen opmerkingen:

Een reactie posten