woensdag 25 oktober 2017

Halloween krans van stof (met tutorial)

Volgende week is het zover, Halloween! Deze post komt dus net op valreep!

Het Amerikaanse fenomeen 'Halloween' wordt nu ook her en der in Nederland gevierd, maar ik moet zeggen dat ik er nooit iets mee deed, tot dit jaar!

Ik was namelijk in de zomer mijn stoffencollectie aan het opschonen en kwam heel veel restjes tegen. Te groot om weg te gooien, te klein om er bijvoorbeeld nog een shirt uit te maken. Herkenbaar?

Een heel groot deel hiervan waren lycra stoffen en daar had ik veel zwart tussen zitten. Nu had ik op Pinterest al eens eerder 'fabric wreaths' voorbij zien komen en de lading restjes triggerde mij om hier wat mee te doen! En zie hier mijn Halloween krans van stof!

Zelf maken? Dat kan! Je kunt hem nog gauw maken voor 31 oktober! Ik geef je hier een korte tutorial:

1. Verzamel je restjes stof en knip deze in allemaal kleine strookjes van ongeveer 8cm lang en tussen de 1 en 2 cm breed. Ik knipte het niet al te netjes want dat zie je toch niet in het grote geheel. Voor deze Halloween krans koos ik voor effen zwart, zwart kant en knaloranje stofjes.


2. Koop / Maak een metalen krans in een formaat naar wens. Ik kocht die van mij een tijd geleden bij GoedkoopBloemschikken.

3. Begin met knopen van al je strookjes stof en wissel hierbij regelmatig de kleurtjes/stofjes af. Zorg ervoor dat je genoeg strookjes naast elkaar knoopt zodat het een mooie volle krans wordt. Zoals je hier aan de achterkant kunt zien, zitten de knoopjes dicht bij elkaar.


4. Als je helemaal rond bent kun je de krans verder versieren. Ik koos voor wat pompoentjes en houten letters om de tekst 'Happy Halloween' te maken. Ik zette alles vast met het lijmpistool. (Tip: Lijmdraadjes blies ik weg met de föhn).


Ik vlocht er ook nog een klein led-lichtsnoer doorheen (van de Action). Het is wat moeilijk op de foto te zetten, maar je ziet her en der wat lichtjes ;) 


5. Knoop je krans vervolgens aan een touwtjes of mooi lint en hang hem op!


Deze krans is gericht op een specifieke feestdag, maar je kunt natuurlijk ook kiezen voor een algemener thema, zoals de seizoenen van het jaar of misschien wel iets met jullie initialen of huisnummer. Hebben jullie al eens jullie restjes-bak geplunderd voor wat decoratie in huis?


Liefs,
Milou


Stofjes: restjes
Krans: metalen frame voor krans (Goedkoopbloemschikken.nl). led-lichtsnoer, pompoenen en houten letters (Action)


Geen opmerkingen:

Een reactie posten