woensdag 29 november 2017

Nivalis voor de nichtjes

Sofilantjes.. Een patroonontwerpster die al heel wat pareltjes heeft afgeleverd. En met de komst van de Nivalis Dames ben ik sinds kort dan ook in het bezit van enkele van haar patronen. Naast de Nivalis voor dames heb ik de versie voor kinderen en de Hibernis ook genomen.

De Nivalis voor kinderen werd direct gebruikt! Ik had een hele stapel stof gekregen van mijn schoonzusje (lees hier wat ik al maakte uit deze stapel), dus ik wist al snel dat ik wat voor haar dochtertjes wilde maken. Ik koos dus voor de Nivalis!



Ik koos voor de colorblock versie, met een ronde hals en lange mouwen. Om de colorblock goed uit te laten komen koos ik voor een knalroze tricot die matchte met de stippen van de andere tricot.


Rond de taille plaatste ik de tabs, welke ik voorzag van een mint-kleurige knoop.


Het enige lastige aan het hele patroon was het overtekenen! Ik had namelijk alles in zwart/wit afgedrukt waardoor het dus even zoeken was naar de juiste lijnen. Zoiets is natuurlijk snel opgelost als je het in kleur print ;)


Ondertussen maakte ik ook al een derde versie, maar die zullen jullie later zien!

Liefs,
Milou


Patroon: Nivalis kids (Sofilantjes)
Stof: Roze tricot (Driessenstoffen), Mintgroen met stippen (Van Gool stoffen)

2 opmerkingen:

  1. Wat een vrolijke jurken! Je hoeft niet perse in kleur te printen. Ik print in zwart wit maar dan alleen de maat die ik nodig heb! Uitknippen, plakken en op de stof leggen!

    BeantwoordenVerwijderen