woensdag 4 april 2018

Een gehaakt vest met 3/4 mouw

Ik draag, zoals jullie misschien wel weten, graag jurkjes. Echter ben ik ook een ontzettende koukleum, dus draag ik hier graag een vestje op. Ik had een leuk jurkje gescoord bij 4FunkyFlavours (echt even kijken, hele leuke kleding!) met een 3/4 mouw. Echter had ik geen vestje voor erbij, dus hij bleef even in de kast liggen.


En toen kwam ik op Pinterest een haakpatroon voor een lang vest tegen! Het was een gratis patroon van Cuddlycool met enkel vasten, dus dat leek me goed te doen.


Er werden 5 bollen Royal ecru bij de Zeeman gescoord om een eerste poging te doen. Het patroon was zo gemaakt dat je begon bij het achterpand, hier vervolgens de mouwen aanzette en als laatste de twee voorpanden, dat zag er dan zo uit:


Ik versmalde het achterpand wel met een aantal steken, want anders werd hij te breed. Nadat ik de panden had gehaakt werden de zijnaden aan elkaar gehaakt. Als laatste moest er nog een halsboord op en ik haakte ook nog een boordje aan de mouwen.


Die halsboord paste ik ook iets aan, ik haakte 7 rijen volgens het patroon, maar rij 8 t/m 10 haakte ik helemaal rond, dus ook langs de onderrand van het vest. Hierdoor werden de hoekjes iets afgerond en er ook een boordje aan de onderrand ontstond.


Het vest heeft 3/4 mouwen, wat erg fijn is als niet wilt dat je mouwen ergens in blijven hangen. En hij is lekker warm op een jurkje!


Het eerste idee was om een okergeel vest te haken, zoals Maartje van Cuddlycool had gedaan, maar die bollen wol hadden ze niet meer bij de Zeeman. Misschien toch nog een keer kijken, want ik wil nog wel een vest haken. Ze heeft ook nog een variant met stokjes ipv vasten, dus net even anders! Hebben jullie al eens een heel kledingstuk gehaakt? En zo ja, welk patroon gebruikte je?


Liefs,
Milou


Patroon: Lang gehaakt vest (Cuddlycool)
Wol: Royal (Zeeman)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten