woensdag 21 februari 2018

De lente in zicht.. Een Nivalis vol met vogels!

Zoals jullie hier konden lezen, maakte ik de Nivalis voor Dames voor mezelf in een ruiten tricot. En misschien zag je hem ook al op Instagram voorbij komen!

Tegelijkertijd met de ruitjes jurken knipte ik deze vogeltjes stof, die ik ook op het Stoffenspektakel in Den Bosch had gevonden. Het was even lopende band werk, maar het zo'n fijn patroon want eenmaal geknipt zit hij daarna super snel in elkaar.

Ook voor deze versie koos ik voor de ronde hals met lange mouwen (die ik wederom 3 cm verlengde). Helaas had ik niet genoeg zwarte tricot om ook gelijk de gespiegelde versie te maken, maar die stof werd gauw besteld zodat ik hem ook gespiegeld kon maken.


Bij de kinderversie had ik van die flapjes in de taille gezet, ik heb er voor gekozen om dat bij mijn eigen jurken niet te doen, maar dat is zeker een optie. Misschien als ik een leuk retro stofje vind dat ik dat eens ga doen. Er is ook nog de optie om er een kraag of capuchon aan te zetten, dus mogelijkheden genoeg om hem helemaal naar je eigen smaak te maken.

Onze katten zijn niet nieuwsgierig hoor!

De gespiegelde versie, die met een zwarte body en vogeltjes-mouwen, zat in de was tijdens het schrijven van dit bericht, dus daar zijn helaas geen foto's van. Ik zal een foto op Instagram met jullie te delen!

Liefs,
Milou


Patroon: Nivalis Dames (Sofilantjes)
Stof: Effen zwart (Driessenstoffen) en vogeltjes tricot (onbekend)


2 opmerkingen: