woensdag 14 februari 2018

Een haakrol en de Dolly Plaid


Naast het maken van kleding en tassen haak ik tussendoor ook nog wel eens wat projectjes.  In deze post zag je bijvoorbeeld een Valentijns-slinger langskomen (hoe toepasselijk vandaag ;) ). En alweer zo'n 1,5 jaar geleden zagen jullie de Dolly Plaid voorbij komen.




Met al die haakprojectjes heb ik ondertussen ook al best wat haaknaalden verzameld. Tot nu toe zaten die allemaal in een oud etuitje welke ik van mijn oma kreeg, maar handig was het niet. Dus maakte ik mijn eigen haakrol!


Na het sorteren van alle haaknaalden besloot ik dat ik de rol zo'n 40 cm lang wilde en 24 cm hoog, zodat ik ook nog plaats had voor mijn schaartje, uilenmaatje en wat stopnaalden. Ik liet me inspireren door de haakrol van Created Blissfully.


Omdat er een groot verschil in de lengtes van de haaknaalden zat, koos ik ervoor om ook een flap erop te zetten die de naalden volledig bedekte. Zo weet ik zeker dat ze er niet uit gaan vallen.


Voor de stopnaalden stikte ik er een klein zakje op en stikte deze ongeveer om de 0.5 cm door om vakjes te maken. Nu kan ik zeven verschillende stopnaalden meenemen. Het uilenmaatje en het meetlint kregen een vakje welke ik afsloot met elastiek. Als ik mijn stekenmarkeerders weer vind, kan ik ze ook aan dat elastiek vastmaken.



De rol sluit met 2 elastieken die er omheen gevouwen worden.


Ohja en die Dolly Plaid.. Die is nog steeds niet af maar vordert gestaag, ik ben al wel over de helft ;)


Liefs,
Milou



Patroon: eigen (inspiratie Pinterest: Created Blissfully)
Stof: Gouden katten (Fabric District Los Angeles), Mint groen katoen (Textielstad), Zwart witte stippen tricot (Nootenboom stoffen)
Elastiek: Fold-over elastic (Action)


Geen opmerkingen:

Een reactie posten