woensdag 2 mei 2018

Lange mouwen werden korte!



Alweer 1,5 jaar geleden maakte ik een vossenblousje voor Julius. Maar zoals elke kleine man, groeit hij als kool en dus paste het niet meer. Zijn moeder vond het echter zo'n leuk blousje, dat ze nog gauw een metertje stof bestelde en mij vroeg er nog één te maken, maar nu een maatje groter.


Helaas door drukte (je weet hoe dat gaat...) bleef het stofje een tijd liggen, dus toen ik er eindelijk aan begon, moest het al 2 maten groter!


Ik tekende hetzelfde patroon over, het Bill hemd van La Maison Victor. Ik zette de blouse in elkaar en alles liep voorspoedig. Toen ik echter met de mouwen bezig was, merkte ik dat het anders was dan vorige keer, maar ik kon niet bedenken wat het was. Hij zat goed in elkaar, dus ik zal het vast verkeerd hebben dacht ik...


Eenmaal klaar stuurde ik een foto naar Julius' moeder en terwijl ik de foto verstuurde bedacht ik me ineens... Ohh nee! Ik heb hem met lange mouwen gemaakt en de vorige keer met korte!


Julius wilde hem heel graag met korte mouwen, dus ondanks dat ik mijn best had gedaan op de manchetten, ging de schaar erin. Gelukkig was het niet andersom!



Het blousje is eindelijk klaar, Julius heeft zijn korte mouwen en is klaar voor de zomer! Laat die zon maar weer gauw komen, zou ik zeggen!

Liefs,
Milou

p.s. Fotomodel Guus kwam natuurlijk ook weer even poseren bij het foto's maken, dus deze kon ik jullie niet onthouden!



Patroon: Bill hemd (La Maison Victor)
Stof: Katoen (Textielstad Tilburg)
Knopen: Kamsnaps





Geen opmerkingen:

Een reactie posten